Min tilgang til børn

Min tilgang til børn

Børn er unikke.
Jeg ser bag facaden.
Jeg ser deres potentialer.
Der er plads til alle.
Jeg er fan af deres umiddelbarhed og evne til at være direkte.

Min egen historie – kort

Jeg var et anderledes barn. Jeg var større og højere end de andre. Jeg var overvægtig. Jeg var måske lidt gammelklog. 

Jeg følte mig aldrig god nok. Fik sjældent ros eller klapsalver for mine tegninger. Det hele gik til min bror. 

Jeg mærkede stemninger og følelser hos mine forældre, men fik altid at vide, at det var noget pjat. 

Jeg blev mobbet.

Pædagogen

Jeg begyndte på pædagog seminariet i 2002, for nu ville jeg blive klogere på psykologi og pædagogik. Jeg så alt for megen uretfærdighed. Jeg ville gøre en forskel. 

Det var en personlig rejse, der på sæt og vis har kickstartet hele min rejse frem til i dag, hvor jeg har fundet hjem i mig selv. 

Arbejdet som pædagog

Varede kun kort. Frem til 2007. Jeg kunne ganske enkelt ikke være i det. Ikke pga. børnene, men pga. mine kolleager. De råbte og skreg af børnene. De gjorde dem forkerte og nogle gange var det et enkelt barn, der ikke kunne rummes. 

Jeg prøvede – fordi jeg ønskede at ændre det og også hjælpe til at se anderledes på børnene. 

Jeg tiltrak alle de børn, som havde det svært eller var anderledes. De mærkede instinktivt, at jeg ville dem. 

Jeg havde positive resultater med en pigegruppe, hvor der blev mere respekt for hinanden. Tiden var dog ikke til det.

Min endelige exit kom, da en dreng på 7 år skreg ind i hovedet på mig “I tager os heller aldrig alvorligt”. SYV ÅR!!!

Jeg var ALENE i skolegården med 50 børn. Der traf jeg beslutningen om, at jeg måtte stoppe.

De unikke og lysende børn

Alle børn er unikke og lysende, men nogle stikker ud. 

Det er dem, der har svært ved at indordne sig under stramme strukturer.

Det er dem, der kaldes de højt begavede børn, som keder sig i skolen. 

Det er dem, der stiller spørgsmål til alt muligt og bliver mødt af en mur og sat i båsen af at være uopdragen. 

Det er dem, der har en klar agenda, men som presses ind i kasserne og bliver voldsomt frustrerede og vrede. Fordi de ikke høres og ses, men skal passe ind i kassen.  

Højere frekvens

Børn, der fødes i dag har en langt højere frekvens end deres forældre. Derfor kan der også opstå misforståelser, fordi der er en form for niveau-forskel.

Gamle vise sjæle

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg får information “oppe fra”. Og her kommer der ofte helt konkrete og klare indstrømninger. 

Som f.eks. at de børn, der fødes i dag er inkarnationer af mennesker, der levede dengang, hvor vi levede i pagt med naturen. Dengang, hvor vi forstod, at alt hang sammen – også vi mennesker. 

De fødes på ny for at guide til at genoprette balance, samhørighed, stammeforståelse og kærlighed. 

“Mellemsjæl”

Jeg er en “mellemsjæl” der kan hjælpe med at oversætte – og forbinde – den gamle visdom med den nye. Jeg skal støtte de to verdner i at knytte bånd. 

Derfor er jeg i stand til at oversætte børnenes energier, så forældrene kan få en større forståelse og (måske) gå i gang med deres eget indre arbejde for at støtte deres børn bedst muligt i deres rejse på jorden.

Min rejse “hjem” gennem healing

I 2018 fik jeg min første healing af Anysia Marcell-Kiel fra USA. 

I 2020 fik jeg min anden healing og her skete der noget både magisk og forunderligt. 

Jeg blev ført ud i universet og “landede” et sted, hvor jeg tydeligt mærkede, at der stod en form for mentor/lærer. 

Jeg mærkede en enorm indstrømning af kærlighed og så var der bare børn overalt. MANGE børn. De var glade, og især glade, fordi jeg var kommet hjem. 

Det var en overvældende oplevelse.

Jeg forstod her, at jeg var blevet trænet i at arbejde med børn, og jeg fik at vide, at jeg havde skrevet mig op til at hjælpe børn til at huske, hvem, de er. 

At jeg har en opgave i, at hjælpe, støtte og vejlede børnene. Også i forhold til energiarbejde. 

Når jeg har børn i klinikken, så dukker min mentor og børnene altid op. 

Første oplevelse af at heale børn

I 2006 var jeg på kursus i “Dit indre barn”.

Her havde vi mange meditationer. Hver gang gik der børn igennem mig. Børn, der havde det svært og som gjorde indtryk på mig. 

Jeg tænkte, at jeg nok gjorde det forkert, men underviseren sagde: “Det er fordi du healer mens du mediterer”. 

WOW tænkte jeg! Så selvom jeg ikke kunne håndtere kaos i pædagog-faget, vidste jeg intuitivt, at jeg på en eller anden vis stadig skulle arbejde med børn, fordi jeg åbenbart ser dem og forstår dem. Og de mærker det. 

Så her er jeg – klar til at støtte dit barn. Og dig. Med mig i bagagen har jeg en hel rygsæk af oplevelser og livserfaring at trække på. 

Jeg har arbejdet med min egen historie, mit eget liv og sat de mennesker fri, der har “været efter mig”. Jeg har fundet hjem til mig selv og fundet indre fred i at være mig og den, jeg er.