Styrk lænd, bækken og ryg

Styrk med qigong

Qigong for lænd, bækken og ryg.

Giver dig en øget frihed i hele området. Frihed til bevægelse. Med denne serie kan du forebygge - eller genoprette - problemer med både lænd og ryg. Sidder du meget i din hverdag eller står fast i samme stilling, så kan du med denne serie få sat flow i din qi, således at spændinger opløses og din bevægelsesfrihed øges.

Lænd – bækken – ryg

Lænden værker, ryggen værker og bækkenet kan føles spændt og ømt. 

Rigtig mange har bevægelsesmønstre, der er en udfordring for kroppen. Det kan være du sidder meget – fx. foran computeren eller i bilen. Det kan også være, at du står meget og har de samme bevægelser i  ryg og arme, som giver ømhed. 

Lænd, bækken og ryg kan også stå for følelsesmæssige ting, der har behov for at blive bearbejdet, hvilket qigong kan være med til at understøtte, da det fremmer det frie flow af qi gennem kroppen.

Uanset, hvad årsagen er til dine gener i området, så kan qigong hjælpe til at rette op og rette ud. Det hjælper dig til at reducere smerter og irritationer, så du kan bevæge dig mere frit. 

18 af de bedste øvelser

Qigong er helt ind til knoglerne de bedste øvelser for vores krop (når jeg selv skal sige det). Så der findes naturligvis mange gode øvelser!

Jeg har valgt dem ud, der giver dig det største udbytte i dit arbejde med at holde din lænd og ryg bevægelig. Du får nogle gode stræk af alle områder og får åbnet op for, at din qi/energi kan strømme frit igennem kroppen. 

Udover stræk, styrker du også din krop, så du kommer hele vejen rundt med qigong i forhold til at styrke, bygge op og strække ud. 

Alle øvelser er blide og nænsomme for kroppen.

Det er alt i en bevægelse. Smart ikke? 

Træning, hvor ofte?

Du vil få den allerstørste effekt, hvis du træner hver dag. MEN….

Jeg vil anbefale dig at starte stille op med 1 – 3 gange pr. uge og så kan du gradvist bygge op til flere dage, hvis du mærker et behov for det. 

Med regelmæssig træning vil du opleve mere fri bevægelighed. Mindre ondt i ryggen, nakken og armene. Du vil også opleve mere frihed omkring dit bækken, så det er lettere at bevæge dig i fx. dans eller når du skal bukke dig.

Med regelmæssig træning vil du gradvist begynde at opleve, at du får et flow og du vil kunne udføre dem alle på ca. 20 minutter. Du vil formentlig opleve ændring efter få dage og på 30 dage kan du nå rigtig langt.

Lænd, bækken og ryg

Få mere bevægelighed
kr 246
  • 18 øvelser
  • Alle øvelser på hver sin video til at lære dem
  • 18 øvelser sat sammen til serie i flow
  • Video med instruktion om bevægelse
  • Video med instruktion om vejrtrækning
  • Flere instruktionsvideoer med grundlæggende information
  • E-bog med information om øvelserne samt generelt om qigong
  • 14 dages fortrydelsesret
Populær

Fordele ved at lære selv

Selvom jeg allerhelst vil se dig i øjnene og lære dig serien, så jeg sikre, at du får de rigtige bevægelser ind i kroppen så forstår jeg også behovet for at lære for dig selv.

Ved at tage vælge online undervisning kan du lære

  • I dit tempo. 
  • I dit eget hjem. 
  • Når det passer dig.
  • Sætte mig på pause, når øvelserne bliver komplekse.
  • Køre øvelserne i slowmotion, hvilket nogle gange er rart, hvis de ikke er helt nemme.
  • Se videoer og serier igen og igen.

Vigtigt at huske!

At være nænsom med dig selv. Bliv ikke frustreret, hvis øvelserne ikke sidder lige i skabet første gang. 
Det tager tid – jeg har selv været der. Og jeg er der hver eneste gang, jeg kaster mig over en ny serie.
 
Qigong kræver tålmodighed. Det samme gør det at ændre på en tilstand i kroppen, der har været der alt for længe. 
Det er en vedvarende proces at holde din bevægelighed ved lige. 
 
Derfor er tålmodighed med dig selv og kærlighed til dig selv to vigtige ord. 
 
 
 

Baggrund for serien

Jeg har gennem min erfaring med undervisning ofte mærket, hvad der har været behov for de enkelte gange og undervist ud fra det. 

Her af opstår mine serier. Min undervisning beror på egne oplevelser, erfaring og tilbagemeldinger fra deltagere samt min viden om qigong. 

Selvom jeg gerne vil garantere, at det virker for dig, så kan jeg desværre ikke det. Jeg ved, at qigong er et super godt redskab og at mange holder sig smertefri med det – jeg håber det samme kommer til at gælde for dig. Du er altid velkommen til at kontakte mig med spørgsmål. 

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk