Styrk lænd, bækken og ben – få mindre uro og problemer med iskias

Styrk med qigong

Styrk lænd, bækken og ben

Forebyg uro i benene, problemer med en klemt iskiasnerve og ømhed eller stivhed i lænden med denne serie. Du får styrket din lænd, den nederste del af maven samt dine ben. Med øget styrke og flow af energi til hele området vil du opleve en øget grad af frihed til at bevæge dig. Der vil komme mere ro på dig, når du sidder eller står.

Lænd, bækken og ben

Denne serie er til dig, der ofte har problemer med, at din iskias-nerve sidder i klemme. Eller du har tendens til hold/meget ondt i lænden og deraf nedsat bevægelighed.

Serien er  udarbejdet med fokus på at styrke energien i dine ben. Her arbejder du intenst med ben og bækken, hvorfor du vil kunne opleve den som både kraftfuld og forløsende. Det kan vise sig i form af en murren i lænden eller uro i benene i en kortere periode, mens der rettes op i energien. 

Serien kan også føles forløsende fordi vores bækken gemmer på mange af vores hemmeligheder og uforløste følelser gennem livet, så der kan også være ting, der dukker op her. 

“Bløde” ben = energi i hele kroppen

Dine ben er vigtige – det er du vel egentlig godt klar over? De får måske bare ikke så meget opmærksomhed, for du har jo aldrig ondt i dem. 

De bærer dig gennem livet. De lystrer på din kommando, når du skal fremad. Uanset, om du løber, går, hopper eller danser. 

De gør et godt stykke arbejde – men bliver sjældent værdsat. Jeg må fortælle dig, at dine ben kan indeholde mange spændinger og blokeringer i energi, som du  sjældent er opmærksom på.

Netop dette, kan qigong hjælpe med at få løst op for. Med mere frihed til dine ben, forplanter energien sig til resten af kroppen og giver øget bevægelighed. 

Hvad hjælper serien til

Serien kan hjælpe dig, der døjer med uro i benene og restless legs-syndrom.
Den vil også være ideel til dig, der har mange tunge løft i din hverdag, eller sidder meget. Begge dele belaster både bækken, ben og den nederste del af ryggen.

Sidder du meget ned kan din iskias-nerve risikere at komme i klemme og give trælse jag ud i benene eller lige under ballen. Det kan du forebygge med serien. 

Ja, du kan både forebygge, men du kan også træne det væk, hvis det pludselig opstår fordi qigong både styrker og strækker i samme bevægelse. 

Ved regelmæssig praksis – helst hver dag – vil du øge din energi i dine ben og op gennem hele kroppen.

Qigong for lænd, bækken og ben

Øget bevægelighed
kr 246
  • 24 øvelser på hver sin instruktionsvideo
  • 24 øvelser sat sammen til en serie
  • E-bog med information om øvelser og qigong
  • Video med instruktion i vejrtrækning
  • Video med instruktion i bevægelighed
  • Videoer med grund-informationer om din træning
  • Lær øvelserne i dit eget tempo
Populær

Kroppen taler

Smerters logik er åbenbart således, at de ofte opstår der, hvor vi mærker dem mest.

Min erfaring er, at det ofte er omkring skuldre og i nakken, at kroppen brokker sig mest.

Når du føler dig hæmmet i din bevægelse som følge af ømhed her, så begynder du at lede efter noget, der kan afhjælpe

En serie – påvirker hele kroppen

Serien er som sagt med fokus på bækken og ben, men med qigong sikrer du, at hele kroppen bliver bevæget. 

Du vil derfor også opleve en effekt af din praksis forplante sig til din ryg, din nakke og dine arme. 

Det starter med dine ben og forplanter sig til resten af kroppen. 

Min baggrund for serien

Serien er udarbejdet med baggrund i min erfaring gennem undervisning i qigong samt studie af øvelserne. 

Garanti for effekt af din praksis som andre oplever, kan jeg desværre ikke stille. For nogle virker det bedre end for andre.

Føler du ubehag ved din praksis, så stop den og kontakt mig gerne for en snak. 

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk