Sov godt! Få ro på kroppen med qigong

med qigong

Qigong giver ro

Sov godt! Siger vi som regel som det sidste, inden vi går i seng.
For nogle er søvnen dog en vanskelig en, at danse med. Der er dog hjælp at hente i denne serie på 11 øvelser.

Qigong aktiverer dit parasympatiske nervesystem. Det system, der tillader dig at slappe af og finde ro.
Mange har udfordringer med deres søvn, hvilket der kan være mange årsager til. Er du en af dem?

Med qigong beroliger du både krop, sind og ånd. Når du giver plads til den ro, vil søvnen også bedres.

Sov godt! 

Jeg er oppe flere gange om natten, det er vildt irriterende.
Hvilke øvelser skal jeg gøre for at sove bedre?

Da jeg fik det spørgsmål, gik min hjerne gik fluks igang med at finde ud af, hvor der kan være ubalance i kroppen, når vi bøvler med dårlig søvn. 

Det er blevet til en serie på 11 øvelser, som nogle af mine tidligere hold-deltagere har testet og fundet brugbar.

Den skal du naturligvis også have glæde af, hvis du har brug for at arbejde med din søvn. 

Jeg lover dig ikke revolutioner, men du kan med stor sandsynlighed opleve en fremgang. Og her tæller selv de mindste skridt. Specielt, hvis du ikke har sovet i mange år!

Hvis du får ubehag eller bliver dårlig af øvelserne, så skal du naturligvis ikke udføre dem. Kontakt mig gerne for en snak.

At berolige hjertet.

Ofte, når vi ikke kan sove, kan det handle om en uro i os. Det kan både være en kendt og en ukendt. 

Det kan gøre, at vores sympatiske nervesystem arbejder på højtryk fordi vi måske tror, at der er fare på færde. Vores hjerte kan også banke lidt ekstra hurtigt. 

Serien her beroliger vores hjerteenergi. Hjertet er kejseren i kroppen i følge kinesisk medicin, og et, vi skal værne om og passe på. 

Samtidig med, at du beroliger din hjerteenergi, så aktiverer du også dit parasympatiske nervesystem, som hjælper dig til øget ro i hele kroppen og dermed mere afslapning. 

Der bliver sendt signaler ud til din krop op, at det er helt ok at slappe af. 

Fordi serien her beroliger hjerteenergien er det ikke ensbetydende med, at der er noget galt med dit hjerte. Har du hjerteproblemer eller er nervøs for det – så skal du altid gå til lægen.  

Serien

Du får 11 – nej faktisk 12 –  øvelser, der alle arbejder med at berolige din hjerteenergi. Samt din lungeenergi.

Alle øvelser ligger på separate videoer med instruktion, så du kan tage dem i dit eget tempo og få dem indarbejdet i kroppen.

De 11 øvelser er sat sammen til en serie. Den ekstra øvelse kan du selv koble på, hvis du har lyst. Ellers kommer den med, når jeg opdaterer mit materiale. 

Grundlæggende informationer om at stå og bevægelse ligger også på platformen.

Hvornår sover jeg igennem?

Jeg ved det ikke – måske kommer du til det efter noget tid, måske når du aldrig derhen.

Jeg kan kun fortælle, at den ene af mine testpersoner, der ikke har sovet godt i 15 havde første positive effekt efter regelmæssig praksis af serien i 45 dage. Så hav tålmodighed!

Sov godt

11 øvelser for bedre søvn
kr 246
  • 11 øvelser på separate instruktionsvideoer
  • Alle øvelser sat sammen til serie i flow
  • Instruktionsvideo om vejrtrækning
  • Instruktionsvideo om grundstilling
  • Instruktionsvideo om bevægelighed
  • Instruktionsvideo om kropsholdning
  • Video med ekstra øvelse
  • 14 dages fortrydelsesret
Populær

Hvor ofte skal jeg træne?

Træning hver dag er altid mest optimalt. Men find en rytme, der passer dig. Du kan starte med en dag om ugen og så gradvist bygge op.

Qigong genopretter gradvist balancen i kroppen og prøver at rette op de steder, hvor der er behov for det. Du vil derfor kunne opleve andre positive udslag end blot på din søvn. Det kan fx. være mere ro eller øget koncentration. 

Du skal ikke stresse dig selv med, at “nu skal jeg også” – det kan blot prikke til søvnløsheden. 

Vær kærlig mod dig selv. Hav tålmodighed med dig selv!

Alt godt til dig og din træning.

Min viden og erfaring

Jeg udarbejder serier ud fra min viden om qigong samt den erfaring jeg drager mig på egen krop og den feedback jeg får fra deltagere på mine hold. 

Jeg kan på ingen måde garantere, at du får de ønskede effekter af din træning, da det afhænger af mange faktorer. Det kan fx. være de udfordringer, som du går med – hvordan kan de påvirke træning og resultat. 

Er du i tvivl om du gør det korrekt, så kontakt mig gerne og jeg laver gerne et videomøde. 

Er der noget, der føles ubehageligt eller forkert, så stop med din træning.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk