Klang og Meditation

Klang og meditation

Meditation med dig i fokus – en hel time. Mærk roen, stilheden og letheden brede sig til de blide toner og vibrationer fra klangskåle.

Jeg guider dig gennem en meditation med fokus på at slappe kroppen af og at vende blikket indad. 

Jeg beder dig om at trække vejret indimellem, men ellers trækker du blot vejret, som det passer dig.

Det gør skålene

Klangskålene går ind og beroliger nervesystemet og vil hjælpe dig til at slappe helt af og slippe tanker og spændinger. Skålene finder din frekvens i kroppen og arbejder på områder, hvor du har brug for det.

Det betyder, at du kan opleve at tage hjem med mindre smerte i kroppen, fordi vibrationerne har været inde at ramme din frekvens og arbejde på blokeringer i dit energi-flow.

Du behøver ikke bekymre dig om, om skålene hjælper alle, når I er flere. For det gør de!

En af mine deltagere har for eksempel oplevet, at kunne minimere sine besøg hos kiropraktor og massør efter hun er begyndt at komme til klang og meditation. 

Ømhed og smerter i hendes arm og skulder er ganske enkelt aftaget. 

Så.. Skålene fanger alle!

Det indre smil

Husker du at smile til dine organer og takke dem for, at hjælpe dig til at have din daglige gang her på jorden?

Vores organer er livsvigtige for os – derfor er det også vigtigt, at vi nærer dem med omsorg og kærlighed. 

Derfor er Det indre smil en del af meditationen. Det indre smil er faktisk en qigong-meditation.

Organer kan relaterer til følelser i kroppen. Er der ubalance i leveren, kan det give sig udtryk i vrede og frustration. 

Følelser og tilhørende organer gennemgår vi i Det indre smil.  Det indre smil kan hjælpe os til at få skabt balance i vores indre, så de tunge følelser ikke får lov at fylde alt. 

Ingen panik, hvis du ikke lige ved, hvor dine organer sidder helt præcist. Så længe du tænker på organet, så sendes der vibrationer og intentioner til området. 

Praktisk information

Meditationen vil vare ca. 45 minutter og der vil være ca. 15 minutter til stille og roligt at komme tilbage til nuet og til dig selv samt eventuelt snakke om, hvad du har oplevet.

Jeg har måtter, tæpper og puder. Har du brug for at sidde, har jeg også stole. 

Ønsker du at medbringe eget grej, så gør du blot det.

Find tider og datoer i min kalender.

Klang og meditation. Mindfullness. Meditation

Meditation er for alle – også dig!

Meditation – det kan jeg ikke finde ud af!

Det er det første, mange siger. Så spørger jeg gerne – kan du finde ud af at trække vejret? Det kan de fleste.

Når du kan trække vejret, så kan du også meditere. Ordet kan måske være lidt fluffy og skræmmende. 

Hos mig handler det om, at du læner dig tilbage og tillader dig selv at tage imod. Tillader dig selv at være stille og bare mærke indad. Slappe af. Måske falder du i søvn – og så er det helt fint.

Din vejrtrækning vil hjælpe dig til at komme i en meditativ og afslappet tilstand. Og ved at tage de dybe vejrtrækninger, som du bliver guidet i, vil du berolige både din krop og dit sind.

Tanker og uro

Det kan godt være, at tankerne flyver og farer rundt. Og så lader du dem gøre det. Gradvist vil de falde til ro – både i løbet af timen men også over tid, når du har prøvet at meditere flere gange.

Det kan også være, at du føler du har uro i kroppen – så er det helt okay at bevæge sig. Det er ikke en lov, at du skal ligge eller sidde stille. Selv bevæger jeg mig meget, når jeg mediterer, fordi jeg slipper spændinger, som jeg ikke længere har brug for.

Det kræver også tilvænning at begynde at meditere i længere tid. Det har jeg selv oplevet.

Dig i fokus. Meditation, stilhed, ro

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk