Sådan arbejder jeg med Qigong

Sådan underviser jeg:

Fokus på stilhed og fordybelse i øvelserne. Ved at tillade ro, får du mulighed for at fordybe dig i øvelserne og mærke efter, hvordan de føles i din krop.

Fokus på vejrtrækning.

Fokus på at du mærker, hvad qigong gør for dig og at du arbejder nænsomt med dig selv.

Jeg guider dig i øvelserne, og sikrer, at du udfører dem hensigtsmæssigt.  Og du er ALTID velkommen til at stille spørgsmål under træningen.

Jeg tager ofte udgangspunkt i, hvad du kommer med af udfordringer og underviser ud fra dette. Og lige så ofte underviser jeg ud fra min intuition, hvor jeg mærker efter, hvad der er brug for den enkelte dag.

Tid til snak, grin og at ”gøre forkert”

Undervisningen varer 60 minutter.

Mit mål:

At du går her fra med en fornemmelse af, at du kan bevæge dig mere frit.

At du har fået løst op for nogle af de spændinger du kom med.

At du går her fra med ro i kroppen.

At du oplever, at du får mere energi.

At du opnår en følelse af, at qigong hjælper dig i forhold til nogle af de udfordringer du har i hverdagen.

Du lærer:

Forskellige serier

Korrekt vejrtrækning

Øvelser til specifikke problemstillinger

At blive mere opmærksom på, hvad der sker i dig

Du vil måske lære at mærke den qi (energi) som vi arbejder med i qigong. Mærke, at der sker en strømning i kroppen på dig.

Det kan også være, at du intet mærker, hvilket også er helt i orden.

Der er intet, der er rigtigt eller forkert. Du arbejder ud fra dit udgangspunkt, og det er det rigtige for dig.

Vejledning:

Fokus på vejrtrækning, så du får det mest optimale ud af din træning.

Vejledning i, hvordan du bevæger kroppen hensigtsmæssigt.

Øvelser til specifikke problemstillinger. Det kan fx være hovedpine og ondt i lænden.

Jeg tilpasser øvelser til dig og din fysik. Har du fx dårlig lænd, vejledes du i at udføre øvelsen hensigtsmæssigt for dig.

 

Hvor ofte skal jeg praktisere qigong?

Regelmæssig træning gør, at din krop iltes bedre og dermed sker en positiv påvirkning af både din krop og dit sind.

Din krop bliver bedre i stand til at genopbygge sig selv ved regelmæssig praksis.

Qigong hver dag vil være det optimale, men det er ikke en forudsætning for, at få et godt udbytte af din praksis.
En gang om ugen har også en positiv effekt og kan skabe forandringer.

Hvor længe skal jeg praktisere før jeg er helbredt?

Det er en livslang proces at holde dig i form – det kan qigong hjælpe med.
Derfor handler det om at få din praksis lagt ind som en del af din hverdag for at opnå et optimalt udbytte.

Qigong er en del af den Traditionelle Kinesiske Medicin, som er et system af behandlinger, der arbejder på at forebygge ubalancer i kroppen, så vi holder os friske.

Andre muligheder:

Tilkøb af serier, så du kan træne derhjemme.

Deltage i workshops, der planlægges henover året.

Du kan blive medlem af gruppen ”Qigong ved Lis Meng” på Facebook.